Budėjimo nuostatai

  

 Vilniaus Simono Konarskio vidurinėje mokyklos

budėjimo nuostatai

 

1          Budėjimo tikslai ir uždaviniai:

1.1         Rūpintis mokykloje švara ir tvarka.

1.2         Drausminti netinkamai besielgiančius mokinius.

1.3         Padėti mokiniams išvengti nelaimingų atsitikimų ir traumų.

1.4         Saugoti mokyklos inventorių.

 

2          Bendroji dalis

2.1         Mokykloje per pertraukas pagal nurodytą grafiką budi mokytojai, 9-12 klasių mokiniai kartu su budinčios klasės auklėtoju.

2.2         Mokytojų budėjimo grafikas visiems metams sudaromas mokslo metų pradžioje. Įvykus pakeitimams pamokų tvarkaraštyje, budėjimo grafikas gali būti koreguojamas.

2.3         9-12 klasių mokiniai nuo mokslo metų pradžios iki mokslo metų pabaigos budi po vieną savaitę iš eilės. Budėjimą pradeda 12A klasė. Po I semestro 12 klasių moksleiviai yra atleidžiami nuo budėjimo.

2.4         Mokinių budėjimui vadovauja ir už jį atsako klasės auklėtojas.

2.5         Mokytojai, budinčios klasės auklėtojas bei budinčios klasės mokiniai budėjimo metu turi vadovautis šiais nuostatais.

2.6         Budėjimo nuostatai gali būti koreguojami.

 

3          Budinčių mokytojų pareigos

3.1         Budėjimo metu mokytojas privalo būti budėjimo grafike nurodytoje vietoje.

3.2         Mokytojų, budinčių pertraukų metu, budėjimo laikas – 7:50 – 14:40 (t. y. budėti pradedama 10 min. prieš pirmąją pamoką, baigiama – prasidėjus 8-ajai pamokai).

3.3         Mokytojas, neturintis pirmos pamokos, budėjimą pradeda per pertrauką prieš pirmą turimą pamoką.

3.4         Mokytojas, baigiantis pamokas anksčiau negu trunka jo budėjimo laikas, budėjimą baigia pasibaigus pertraukai po paskutinės turimos pamokos.

3.5         Esant reikalui laikinai nutraukti budėjimą, mokytojas privalo paprašyti kolegos budėti jam paskirtoje vietoje. Pavaduojantis mokytojas prisiima visą budėjimo atsakomybę.

3.6         Budinčiam mokytojui sergant arba dėl kitos priežasties nevedant pamokų, budėjimą vykdo jį pavaduojantis mokytojas.

3.7         Jei budintį mokytoją pavaduoja keli mokytojai, jie privalo tarpusavyje susitarti dėl budėjimo laiko. Nesusitarus, pavaduojantis mokytojas privalo budėti per pertrauką prieš pamoką ir po jos.

3.8         Budintis mokytojas privalo padėti budinčios klasės auklėtojui koordinuoti budėjimą su toje pačioje vietoje budinčiais moksleiviais.

3.9         Budintis mokytojas privalo nešioti budėtojo identifikatorių.

3.10     Budintis mokytojas atsako už visus pažeidimus įvykusius jam paskirtoje budėjimo vietoje.

3.11     Budintis mokytojas privalo drausminti mokinius, kurie netinkamai elgiasi.

3.12     Įvykus incidentui, kurio metu susižeidė mokinys, budintis mokytojas kartu su sužeisto mokinio klasės vadovu ir/arba su kitais mokytojais (jei reikia ir yra galimybė) suteikia pirmąją pagalbą nukentėjusiajam, priima sprendimą, ar reikalingas greitosios pagalbos iškvietimas.

3.13     Įvykus incidentui, kurio metu susižeidė mokinys, budintis mokytojas privalo kuo greičiau informuoti apie jį medicinos darbuotoją, jei šis yra mokykloje, bei budintį administratorių.

3.14     Įvykus incidentui, kurio metu nukentėjo mokyklos turtas, budintis mokytojas privalo kuo greičiau informuoti apie incidentą direktoriaus pavaduotoją ūkio reikalams ir budintį administratorių. Esant reikalui izoliuoti įvykio vietą.

3.15     Apie visus įvykusius ir pasekmių turėjusius incidentus budintis mokytojas privalo raštu informuoti mokyklos direktorių.

3.16     Budintis mokytojas turi teisę gauti poilsio dienų moksleivių atostogų metu.

 

4          Budinčios klasės auklėtojo pareigos

4.1         Ne vėliau kaip 1 darbo dieną prieš budėjimą supažindinti mokinius su Budinčiosios klasės mokinių pareigomis, sudaryti budėjimo tvarkaraštį, supažindinti su juo mokinius.

4.2         Jei dalis klasės pamokas pradeda ne nuo pirmos pamokos, budėjimo tvarkaraštį reikia sudaryti taip, kad iš ryto visose budėjimo vietose būtų bent po vieną mokinį.

4.3         Sudarant budėjimo tvarkaraštį, skirti budėti mažiausiai po 2 mokinius kiekviename aukšte, valgykloje ir rūbinėje. Organizuoti budėjimą laiptinėse bei stovėjimo aikštelėse tarp aukštų, prie aktų ir sporto salių.

4.4         Ne vėliau kaip 1 darbo diena prieš budėjimą pristatyti budėjimo tvarkaraščio kopiją už budėjimą atsakingam administratoriui.

4.5         Budinčiam mokiniui susirgus, jį privalo pakeisti kitu tos klasės mokinių.

4.6         Pasirūpinti, kad kiekvienas budintis mokinys turėtų budėtojo identifikatorių.

4.7         Budėjimo savaitę budinčios klasės auklėtojas yra atsakingas už tvarką mokykloje.

4.8         Budėjimo metu privalo tikrinti, ar moksleiviai yra budėjimo vietose, ar laikosi nustatyto grafiko.

4.9         Budinčios klasės auklėtojas, anksčiau baigiantis ar vėliau pradedantis pamokas, privalo susitarti su kitu mokytoju, kuris globos jo klasės budinčius mokinius

4.10     Klasės auklėtojui susirgus, budinčiais mokiniais privalo pasirūpinti jį pavaduojantis mokytojas arba kitą savaitę budėsiančios klasės vadovas.

4.11     Už neatsakingą budėjimą klasei gali būti skirtas papildomas budėjimas.

4.12     Pasibaigus budėjimui klasės auklėtojas privalo su mokiniais aptarti budėjimo savaitę.

4.13     Už budėjimą klasės auklėtojas mokiniams gali pareikšti padėką bei pagyrimą ar paskirti nuobaudą (įrašyti į pažymių knygelę) ir taikyti kitas poveikio priemones.

4.14      Budinčios klasės auklėtojas turi teisę gauti poilsio dienų moksleivių atostogų metu.

4.15     Klasės auklėtojui budėjimą organizuoti padeda vyr. budintis mokinys.

 

5          Budinčios klasės mokinių pareigos

5.1         Klasės budėjimo savaitę mokiniai privalo budėti klasės auklėtojo paskirtose vietose.

5.2         Budintis mokinys atsako už visus pažeidimus, įvykusius jo budėjimo vietoje.

5.3         Budintis mokinys privalo nešioti budėjimo identifikatorių ant krūtinės kairėje pusėje. Jei jo neturi, privalo kreiptis į klasės auklėtoją.

5.4         Budintis mokinys privalo koordinuoti savo veiksmus su toje vietoje tą dieną budinčiu mokytoju, iš anksto aptarti su juo budėjimą.

5.5         Budėjimo metu mokinys privalo klausyti budinčio administratoriaus, budinčio mokytojo, klasės auklėtojo ar juos pavaduojančių asmenų nurodymų.

5.6         Budintis mokinys privalo drausminti mokinius, kurie netinkamai elgiasi.

5.7         Mokinio budėjimo laikas 7:50 – 14:40 (t. y. nuo 10 min. prieš pirmą pamoką iki pertraukos pabaigos po 7 pamokos).

5.8         Mokinys, neturintis pirmos pamokos, budėjimą pradeda per pertrauką prieš pirmą turimą pamoką.

5.9         Mokinys, baigiantis pamokas anksčiau nei 1440, budėjimą baigia pertraukos po paskutinės turimos pamokos pabaigoje.

5.10      Negalėdamas budėti, mokinys privalo informuoti apie tai klasės auklėtoją, kuris skirs pavaduojantį mokinį. Pavaduojantis mokinys prisiima visą atsakomybę už budėjimą.

5.11     Įvykus incidentui, kurio metu kažkas susižeidė, vienas budintis mokinys privalo kuo greičiau apie incidentą informuoti budintį mokytoją, jei jo neranda, kreipiasi į administratorių arba nukentėjusiojo klasės auklėtoją.

5.12     Jei to reikalautų situacija, vienas budintis mokinys privalo būti su nukentėjusiuoju, suteikti jam reikiamą pagalbą.

5.13     Įvykus incidentui, kurio metu nukentėjo mokyklos turtas, vienas budintis mokinys privalo kuo greičiau informuoti apie incidentą budintį mokytoją. Kitas mokinys (esant reikalui) privalo neleisti kitiems mokiniams patekti į įvykio vietą.

5.14     Neradęs budinčio mokytojo, mokinys privalo apie įvykį kuo greičiau informuoti budintį administratorių ir/arba direktoriaus pavaduotoją ūkio reikalams.

5.15     Apie visus įvykusius bei pasekmių turėjusius incidentus budintis moksleivis privalo raštu informuoti klasės auklėtoją.

5.16     Kilus neaiškumų, budintis mokinys privalo konsultuotis su klasės auklėtoju ir/arba budinčiu mokytoju.

5.17     Už neatsakingą budėjimą klasei gali būti skirtas papildomas budėjimas.

5.18     Klasės auklėtojui organizuoti darbą padeda vyr. budintis mokinys.

5.19     Vyr. budinčio mokinio pareigos:

a)      registruoti mokinių atvykimą į budėjimo vietas;

b)      per pertraukas stebėti ir įvertinti budinčio mokinio kiekvienos dienos darbą;

c)       klasės budėjimui pasibaigus kartu su klasės auklėtoju organizuoti aptarimą ir darbo įvertinimą.

d)      pasiūlyti klasės auklėtojui įrašyti mokiniams pagyrimus, pastabas už budėjimą ar kitaip paskatinti.