Vidaus audito rezultatai

 

Vilniaus Simono Konarskio vidurinės mokyklos

2014-2015 m.m. mokyklos plačiojo audito

rezultatų stipriosios ir silpnosios pusės.

 

2014 m. pabaigoje buvo atliktas platusis vidaus auditas. Į pateiktus klausimus atsakė 67 proc. tėvų (1-12 klasės), 83 proc. mokinių (5-12 klasės) ir 100 proc. mokytojų.

Apklausų metu paaiškėjo, kad vienos silpniausių mokyklos sričių yra 4 srities „Pagalba mokiniui“ rodikliai 4.2 Pedagoginė, psichologinė ir socialinė pagalba bei 4.5 Tėvų pedagoginis švietimas.

Siekiant detaliau išnagrinėti plačiojo audito metu nustatytas silpnąsias ugdymo proceso puses, t.y. pagalbos mokiniui trūkumą 2014-2015 m. m. mokykloje suformuota detaliojo audito grupė ir atlikta analizė.

Audito grupė: pirmininkas direktoriaus pavaduotojas ugdymui Valerijus Jaglinski, nariai: anglų kalbos mokytoja Aurelija Urbonavičienė, anglų kalbos mokytoja Joana Markovskaja, lietuvių kalbos mokytoja Lina Spetylaitė, kūno kultūros mokytojas Eduard Tučinskij, dailės mokytoja Regina Baniukevič.

Grupė parengė tris klausimynus: tėvams, mokytojams (klasių auklėtojams), mokiniams. Apklausa buvo vykdoma IQESonlineLietuva internetinėje svetainėje.

Apklausoje dalyvavo 18 klasių auklėtojų, 18 mokytojų, 45 mokinių tėvai, 80 mokinių (buvo atrinktas kas penktas 5-12 klasių mokinys ir tėvas).

 

Vidaus audito išvados

 

Mokiniai

Dauguma mokinių teigia, kad mokykloje jaučiasi gerai, turi draugų, klasę vertina kaip draugišką. Mokykloje jaučiasi saugūs. Pasitiki klasės auklėtoja.

Mokiniai pripažįsta, kad mokykloje egzistuoja patyčios, klasėje yra mokinių, iš kurių šaipomasi. Pažvelgus atidžiau, aišku, kad ne visi mokiniai atpažįsta patyčias (mušimas, gąsdinimas, ignoravimas tik dalies mokinių vertinami kaip patyčios). Dėl problemų mokykloje ar namuose mokiniai vargu ar kreiptųsi pagalbos į mokyklos psichologą ar soc. pedagogą, be to, jie abejoja, ar bendravimas su specialistais būtų konfidencialus. Akivaizdu, kad patikimiausias suaugusysis mokykloje mokiniams yra klasės auklėtoja.

 

Tėvai

Dauguma tėvų teigia, kad namuose mokiniui sudarytos geros mokymosi sąlygos, jei reikėtų galėtų padėti savo vaikui. Tačiau dauguma tėvų neturi aiškių taisyklių, kaip ir kiek laiko vaikai turi ruošti namų darbus. Jų teigimu, namų darbai yra neįdomūs vaikams, krūvis per didelis, mokosi nenoriai.

Tik maža dalis tėvų yra samdę korepetitorius. Tėvai patenkinti bendradarbiavimu su mokykla, teigia dalyvaujantys visuose klasės susirinkimuose ir turintys galimybę dalyvauti klasės gyvenime. Jie pasigenda mokyklos organizuojamų užsiėmimų įvairiomis vaikų ugdymo temomis (apie paauglystę, patyčias, bendravimą su paaugliais). Į mokykloje dirbančius specialistus tėvai kreipiasi retai ir ne visada pagalba būna patenkinti. Trūksta logopedo pagalbos.

 

Mokytojai ir auklėtojai

Dauguma auklėtojų savo darbą su mokiniais ir jų tėvais vertina kaip sėkmingą. Dauguma mokytojų atpažįsta patyčias. Mokytojai anksti atkreipia dėmesį į gabius mokinius. Labiausiai mokytojai mokykloje pasigenda aiškių susitarimų dėl drausmės, patyčių, žalingų įpročių prevencijos vykdymo, dėl pagalbos silpniau besimokantiems ar gabiems mokiniams.

Spec. pedagogo ir psichologo pagalba mokiniams vertinama vidutiniškai, trūksta specialistų ir mokytojų bendradarbiavimo ugdant vaikus su specialiaisiais poreikiais ar sprendžiant iškilusias mokymosi, bendravimo ir kitas problemas. Mokytojai retokai kreipiasi į specialistus. Klasių auklėtojai pasigenda tėvų konsultavimo dėl vaiko profesinės ateities.