Tolerancijos diena

Statykime

TOLERANCIJOS LAIVĄ!

 

KODĖL LAIVAS?

Mes kiekvienas kaip laivas plaukiame gyvenimo upe ir sutinkame kitus laivus. Jie galbūt kitų spalvų, kitų dydžių, su skirtingomis burėmis ir vėliavėlėmis. Galime jų išsigąsti, galime praplaukti pro šalį lyg nematydami, o galime sustoti ir susipažinti. Juk kitoks laivas gali būti labai įdomus.

 

Be to, mes visi keliaujame viename erdvėlaivyje – ŽEMĖ, todėl lyg Nojaus laivo keleiviai turime plaukti kartu, vienas kitą toleruoti, nes nėra kitos išeities – visi esame viename laive. Turime vienas kitam būti pakantūs, išmokti sugyventi nepaisant skirtingų interesų ar simpatijų

 

KAIP „PASTATYTI“ TOLERANCIJOS LAIVUS?

Medžiagos:

Kartonas, spalvotas popierius ar kitokios medžiagos, kurių nesudėtinga rasti.

Dydis:

Galima gaminti vieną didelį klasės laivą arba daug mažyčių. Pradinių klasių mokiniai gali tokį laivą ar laivus piešti.

Forma ir spalva:

Kuo įvairesnės formos ir spalvos.

„Puošyba“:

Papuošti sentencijomis apie toleranciją arba vėliavėlėmis su istorinių įvykių ar kasdienių situacijų, menančių toleranciją ar netoleranciją aprašymais.

 

 

KAIP MINĖSIME TARPTAUTINĘ TOLERANCIJOS DIENĄ?

 

LAPKRIČIO 16 d. TREČIADIENĮ

· 1–4 klasių mokiniai piešia laivus ir jų keleivius. Ką (kokius žmones) pakviestų keliauti kartu laivu? Vėliau, aptariant piešinius, galima pakalbėti, ko neimtų į savo laivą, kodėl mokinys(-ė) nenorėtų paimti kažko į savo laivą.

 

· 5–10 klasių mokiniai turi būti pasigaminę klasių laivus. Tai gali būti vienas didelis laivas arba daug mažų laivelių (išlankstytų, iškarpytų, suklijuotų), suplaukusių į vieną uostą. Pagaminus tokį laivą – jį reikėtų „papuošti“ sentencijomis apie toleranciją ir lapeliais, kuriuose aprašyti istoriniai įvykiai ar kasdieninės situacijos, menančios toleranciją ar netoleranciją.

 

· Visos klasės savo kabinetus papuošia mokinių surinktomis sentencijomis, mintimis apie toleranciją/netoleranciją. Mokiniai, įeidami į klasę perskaitys ir tai gali būti geros diskusijos apie toleranciją pretekstas.